Στις υπηρεσίες της  χρυσής αυγής ο Δήμος Ρεθύμνου.

Τι άλλο μπορεί να περιμένει κανείς για να γίνει αντιληπτό πλέον ότι ο κρατικός μηχανισμός τα ‘χει κάνει πλακάκια με τους νεοναζιστές της χρυσής αυγής εντός και εκτός βουλής;

 

Τα γεγονότα μιλάνε από μόνα τους:
Την 1 Οκτώβρη με ερώτηση του ο βουλευτής και «πρωτοπαλίκαρο» της  X.A. Ηλίας  Παναγιώταρος  ζητά  ενημέρωση από το υπουργείο Εσωτερικών σχετικά με τον αριθμό και την εθνικότητα των αλλοδαπών παιδιών που παραβρίσκονται στους Δημοτικούς και Κοινοτικούς Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς της χώρας . Με ταχύτατες διαδικασίες με τη μορφή του κατεπείγοντος και στα πλαίσια του πνεύματος της κοινοβουλευτικής συνεργατικότητας, στις 2 Οκτώβρη το υπουργείο Εσωτερικών έσπευσε να κάνει γνωστό το συγκεκριμένο εμετικό αίτημα στις τοπικές Αποκεντρωμένες Διοικήσεις το οποίο μάλιστα έπρεπε να απαντηθεί αυθημερόν.
Άμεση ήταν η κατηγορηματική και ομόφωνη άρνηση του αρμόδιου για τους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς Νομικού Προσώπου της Ιεράπετρας- Μακρύ Γιαλού να αποσταλεί οποιαδήποτε πληροφορία.

Η αντίστοιχη αξιοπρεπής κοινωνικά και πολιτικά  στάση δεν τηρήθηκε όμως και από το Ρέθυμνο. Συγκεκριμένα, όταν το ίδιο έγγραφο κατέφθασε στο δήμο, με περίσσια προθυμία, στάλθηκε  στα κεντρικά ό,τι ο κύριος (το κύριος τίθεται τουλάχιστον ειρωνικά) Παναγιώταρος ζήτησε δια μέσω του υπουργείου.
Έτσι λοιπόν και με ταχύτατες διαδικασίες ο Δήμος Ρεθύμνης συνέδραμε από το δικό του μετερίζι στην κοινωνική νομιμοποίηση της ρατσιστικής προπαγάνδας ενάντια στο νέο στόχο, τα  νήπια- μετανάστες, που βρίσκονται στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς και που για κάποια άρρωστα και επικίνδυνα μυαλά, λαμβάνουν θέσεις που μόνο ελληνόπουλα δικαιούνται.

Κάτι τέτοιο όμως αποδομείται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία με κοινωνικούς , πολιτικούς, ταξικούς και ανθρωπιστικούς όρους στους οποίους δε μπορεί να γίνει αναφορά τη συγκεκριμένη στιγμή. Να τονιστεί σε αυτό το σημείο -και για όσους πιθανόν το ξέχασαν- το αναφαίρετο δικαίωμα  πρόσβασης των  δημοτών και κατοίκων στους βρεφονηπιακούς σταθμούς ανεξαρτήτου εθνικότητας, φύλου, θρησκείας, γλώσσας και φυλετικής ή κοινωνικής ομάδας στην οποία ανήκουν.

Θεωρούμε ουσιαστική, την καταγραφή και αποσαφήνιση, του συγκεκριμένου ντροπιαστικού έργου της τοπικής αρχής ώστε οι Ρεθυμνιώτες, ντόπιοι και μετανάστες, να είναι ενήμεροι για τις αποφάσεις, τις πολιτικές πράξεις και τελικά τις ευθύνες των δημοτικών εκπροσώπων τους. Ειδικά όταν ο ναζί βουλευτής είχε απειλήσει δημόσια πριν κάποιους μήνες ότι θα μπουκάρουν στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και θα πετάξουν έξω τα «λαθρο»-βρέφη

Όταν το νεοναζιστικό κόμμα απειλεί ανοικτά και χτυπάει μεγάλα κομμάτια του κοινωνικού σώματος ( άνθρωποι αντιφασιστικής, δημοκρατικής ταυτότητας ,μετανάστες, μαθητές, θρησκευτικές και κοινωνικές μειονότητες , ομοφυλόφιλους, συνδικαλιστές και όποιους άλλους ενοχλεί το άρρωστο μυαλό τους.*) , μέχρι ποιο σημείο είναι διατεθειμένοι να συνεχίσουν τη συνεργασία στις ρατσιστικές πολιτικές των συγχρόνων δωσίλογων οι τοπικοί Πόντιοι Πιλάτοι;

Καλούμε τη ρεθυμνιώτικη κοινωνία να πάρει θέση πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα και να καταδικάσει ολοκληρωτικά την παραπάνω γκεσταπίτικη κίνηση τoυ δήμου και των λοιπών αρμοδίων.

Αλληλεγγύη  σε όλους τους σημερινούς και αυριανούς στόχους του φασισμού!

Επαγρύπνηση από όλους! Ή φασίστας ή άνθρωπος.

* http://www.tovima.gr/society/article/?aid=471930

πηγή: Aντιφασιστική Δράση Ρεθύμνου μέσω Indymedia

Ούτε σπιθαμή στο φασισμό

Χρήσιμη νομική τεκμηρίωση από δικηγορικό μπλογκ – που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο – σχετικά με την νεοναζιστική πρακτική του Δήμου Ρεθύμνου.

Μιλάμε για περιστατικό παραχώρησης στοιχείων νηπίων για διατυπωμένη πρόθεση πογκρόμ των νεοναζί.

Ντροπή για την πόλη, να ζητηθεί η άμεση παραίτηση του δήμαρχου και όλων των υπεύθυνων.

Όποια κοινωνία βάζει τέτοια ζητήματα «κάτω από τα χαλί», και όποια κίνηματα παραχωρούν σε τέτοια κλίμακα θεσμικό χώρο στους ναζί είναι άξια της μοίρας τους.

http://elawyer.blogspot.gr/2012/10/blog-post.html

Παράνομη η χορήγηση στατιστικών στοιχείων αλλοδαπών παιδιών

Αναφέρεται στην ειδησεογραφία ότι, στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου, ζητήθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών η διαβίβαση των στοιχείων των αλλοδαπών νηπίων και βρεφών που γίνονται δεκτά από δημοτικούς παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς. Σε μία περίπτωση, καταγράφεται η προώθηση του αιτήματος από Αποκεντρωμένη Διοίκηση (δηλαδή κρατικό φορέα που ασκεί έλεγχο στους Ο.Τ.Α. της περιοχής) προς τους Δήμους της αρμοδιότητάς της και με επίκληση εγγράφου του Υπουργείου Εσωτερικών ζητείται η γνωστοποίηση του αριθμού των ημεδαπών και αλλοδαπών που επελέγησαν για να καλύψουν τις θέσεις των αντίστοιχων παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών.

Τίθεται λοιπόν το ερώτημα περί του εάν είναι νομικώς επιτρεπτή η χορήγηση  τέτοιου είδους αριθμητικών στοιχείων ανά βρεφονηπιακό και παιδικό σταθμό ή εάν υπάρχουν απαγορεύσεις που θα απέκλειαν την ικανοποίηση του σχετικού αιτήματος  – εντολής.

Υπάρχει το επιχείρημα ότι εφόσον πρόκειται για απλά αριθμητικά στοιχεία, δεν τίθεται ζήτημα εφαρμογής του Ν.2472/1997, καθώς ο νόμος αυτός καλύπτει τις πληροφορίες που αφορούν φυσικά πρόσωπα τα οποία μπορούν να ταυτοποιηθούν. Ωστόσο, κατά τον νομοθετικό ορισμό των «δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα», ως τέτοια αναφέρεται μεν «κάθε πληροφορία που αναφέρεται στο υποκείμενο των δεδομένων«, με την συμπλήρωση όμως ότι «δεν λογίζονται ως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα τα στατιστικής φύσεως συγκεντρωτικά στοιχεία, από τα οποία δεν μπορούν πλέον να προσδιοριστούν τα υποκείμενα των δεδομένων«. Εάν, δηλαδή, ακόμη κι από στατιστικής φύσεως στοιχεία μπορούν να προσδιοριστούν τα υποκείμενα των δεδομένων, a contrario, ακόμη και φαινομενικώς ανωνυμοποιημένα στοιχεία, αποτελούν τελικά δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα κι επομένως εφαρμόζονται επ’ αυτών οι σχετικές διατάξεις του Ν.2472. Σε αυτήν την προσέγγιση συνηγορεί εξάλλου και ο νομοθετικός ορισμος του «υποκειμένου των δεδομένων», ο οποίος αφορά «το φυσικό πρόσωπο στο οποίο αναφέρονται τα δεδομένα και του οποίου η ταυτοτητα είναι γνωστή ή μπορει να εξακριβωθεί, δηλαδή μπορεί να προσδιοριστεί αμέσως ή εμμέσως, ιδίως βάσει αριθμού ταυτότητας ή βάσει ενός ή περισσότερων συγκεκριμένων στοιχείων που χαρακτηρίζουν την υπόστασή του από άποψη φυσική, βιολογική, ψυχική, οικονομική, πολιτιστική, πολιτική ή κοινωνική

Σύμφωνα μάλιστα με την Γνωμοδότηση 4/2007 της Ομάδας Εργασίας των Ευρωπαϊκών Αρχών Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ως προς τον ορισμό των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες «παρά το ότι οι πληροφορίες παρουσιάζονται ενδεχομένως ως συνολικά στοιχεία, το αρχικό δείγμα δεν είναι ικανού μεγέθους και μπορεί να γίνει εξακρίβωση της ταυτότητας ατόμων μέσω άλλων πληροφοριών» (βλ. και αρκετά τέτοια παραδείγματα στην Γνωμοδότηση). Έτσι, η ανωνυμοποίηση και η παρουσίαση στοιχείων ως συγκεντρωτικών, όταν αφορούν μια περιορισμένη γεωγραφικά περιοχή και προσδιορίσιμους παιδικούς ή βρεφονηπιακούς σταθμούς είναι πολύ πιθανό τελικά να μην συνιστά πραγματική ανωνυμοποίηση, έτσι ώστε τα στατιστικά στοιχεία να καθίστανται, στην πράξη, προσωπικά δεδομένα (λ.χ. στον βρεφονηπιακό σταθμό Χ υπάρχει 1 αλλοδαπός = έμμεσα, αλλά ευχερώς ταυτοποιήσιμο φυσικό πρόσωπο = προσωπικά δεδομένα).

Εξάλλου, τα δεδομένα που αφορούν την φυλετική ή εθνική προέλευση αποτελούν «ευαίσθητα δεδομένα» και ως εκ τούτου η επεξεργασία τους απαγορεύεται χωρίς την άδεια της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η οποία μπορεί να δοθεί μόνο για τους προβλεπόμενους από τοάρθρο 7 παρ. 2 ν.2472 σκοπούς, ανάμεσα στους οποίους δεν συγκαταλέγεται και ο σκοπός του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Περαιτέρω όμως, ανεξάρτητα από το αν το τελικό διαβιβάσιμο αποτέλεσμα αποτελεί στατιστική πληροφορία ή προσωπικά δεδομένα, μια τέτοια διαδικασία θα προϋποθέτει αυτονόητα ήδη την δημιουργία ενός επώνυμου αρχείου: πριν ανωνυμοποιηθούν και στατιστικοποιηθούν τα στοιχεία, οι αρμόδιοι θα πρέπει να ετοιμάσουν ονομαστικούς καταλόγους των νηπίων και βρεφών. Η ίδια η δημιουργία ενός τέτοιου καταλόγου που αποσκοπεί στην απάντηση του επίμαχου ερωτήματος αποτελεί τελικά ένα εθνοτικό profiling, δηλαδή συγκρότηση ενός αρχείου προσωπικών δεδομένων με κριτήριο την φυλετική/εθνική καταγωγή ή – έστω – την ιθαγένεια (που δεν είναι καθόλου διακριτό στοιχείο απο τα δύο προηγούμενα), ενώ η δημιουργία ενός τέτοιου αρχείου και πάλι προϋποθέτει την άδεια από την Αρχή, μόνο όμως για λόγους του άρθρου 7 παρ. 2 ν.2472, ανάμεσα στους οποίους, όπως είπαμε, δεν περιλαμβάνεται η ανταπόκριση σε ερώτημα κοινοβουλευτικούς ελέγχου.

Για αυτούς τους δύο λόγους, δηλαδή: 1ον τα εν δυνάμει ταυτοποιήσιμα φυσικά πρόσωπα και 2ον τη ειδική προεργασία για την προετοιμασία των στατιστικών στοιχείων, ο ν.2472 δεν επιτρέπει την χορήγηση τέτοιων στοιχείων στο πλαίσιο του συγκεκριμένου αιτήματος και οι τυχόν σχετικές εντολές για διαβίβαση στοιχείων πρέπει να απορρίπτονται ως αντίθετες στον ν.2472, ο οποίος εξειδικεύει σε επίπεδο κοινής νομοθεσιας το περιεχόμενο των διατάξεων του άρθρου 9Α του Συντάγματος.

πηγή: elawyer μέσω Indymedia

Advertisements